home contact | english romana   
Business Advisory Services
BAS Programme

Building stronger businesses

Povesti de succes

Proiect EBRD Advice for Small Businesses: De la diagnoza la dezvoltare

In 2014 am ajutat Erdeiagro, o ferma vegetala din Romania, sa stabileasca directii clare de dezvoltare a afacerii si sa elaboreze o strategie locala si regionala pe termen lung.

Despre beneficiar
Infiintata in 2009, in Ghiorac, de catre familia Erdei, Erdeiagro cultiva recolte premium, pe un teren de 1300 ha, utilizand echipament agricol performant. Cresterea rapida a companiei a transformat dezvoltarea optima a afacerii intr-o provocare pentru management.

Asistenta EBRD Advice for Small Businesses

Am pus compania in legatura cu OTP Consulting Romania, un consultant specializat in strategie de afaceri. Consultantul a efectuat o diagnoza riguroasa a companiei si a redactat o strategie de dezvoltare in vederea maximizarii veniturilor si reducerii costurilor. Finantarea nerambursabila oferita de EBRD ASB a fost de 50% din costul net al proiectului de consultanta.


Rezultate

La un an de la finalizarea proiectului, cifra de afaceri si profitul Erdeiagro au crescut cu mai mult de 80%, iar costurile cu finantarea au scazut. Pornind de la recomandarile consultantului, Erdeiagro a implementat un sistem informatic complex, specific sectorului agricol, care faciliteaza monitorizarea si reducerea costurilor.


Studiu de caz Erdeiagro







Proiect EBRD Advice for Small Businesses: Performanta incepe cu Lean

In 2014 am ajutat Inteliform, un producator de matrite industriale, sa implementeze tehnici de productie Lean care au marit productivitatea companiei si au redus pierderile in productie.


Despre beneficiar

Infiintata in 1994, in Timisoara, Inteliform este un important furnizor de matrite industriale pentru industria auto din regiune. Cu facilitati moderne de productie si acces la o industrie in crestere, compania s-a confruntat, totusi, cu blocaje in productie si perioade de inactivitate cauzate de utilizarea ineficienta a echipamentelor.

Asistenta EBRD Advice for Small Businesses

Am pus compania in legatura cu Effective Flux, un consultant specializat in optimizarea organizationala si a proceselor de productie, cu expertiza interna certificata Lean si Six Sigma. Pe baza unui audit initial, consultantul a implementat tehnici de productie Lean in cadrul companiei, instruind in acelasi timp echipa de management si angajatii. Finantarea nerambursabila oferita de EBRD ASB a fost de 50% din costul net al proiectului de consultanta.


Rezultate

La un an de la finalizarea proiectului, Inteliform a redus pierderile in productie cu 25% si a marit productivitatea cu 37%. Pentru a profita in totalitate de noul nivel de performanta, compania a facut investitii noi in valoare totala de 1,72 milioane euro.


Studiu de caz Inteliform










Proiect EBRD Advice for Small Businesses: Noua directie = Europa

In 2014 am ajutat Agroserv Mariuta, o ferma de lapte, sa isi modifice modelul de afaceri si sa treaca de la 0 la 100% export, in urma dezvoltarii unui brand profesionist si a unui website bilingv performant.


Despre beneficiar


Infiintata in 1994, Agroserv Mariuta este una dintre cele mai mari ferme de lapte din sudul Romaniei. Desi, pe parcursul a 20 de ani, ferma a crescut de 20 de ori ca suprafata si de 100 de ori ca numar de animale, veniturile au fost limitate de pretul mic al laptelui crud in Romania.

Asistenta EBRD Advice for Small Businesses

Am pus compania in legatura cu Webventure Interactive, un consultant specializat in marketing si solutii IT. Consultantul a creat si testat un nou brand pentru Agroserv, a ajutat compania sa dezvolte un nou ambalaj premium si a dezvoltat un website performant, bilingv. Finantarea nerambursabila oferita de EBRD ASB a fost de 50% din costul net al proiectului de consultanta.

 

Rezultate

La un an de la finalizarea proiectului, Agroserv exporta 100% din productie catre un client din UE care a contactat compania prin intermediul website-ului. In plus, compania pregateste produse cu valoare adaugata pentru piata europeana si investeste intr-o fabrica de procesare lapte.






Studiu de caz Agroserv Mariuta






Proiect EBRD Advice for Small Businesses: Cum sa castigi increderea partenerilor europeni

In 2014 am ajutat Cipsor Construct, producator de structuri metalice, sa isi imbunatateasca performantele de mediu si sa reduca la jumatate poluarea legata de productie. In 2015 compania si-a marit cifra de afaceri de 2,5 ori si si-a extins reteaua de parteneri europeni.


Despre beneficiar


Infiintata in 2004, Cipsor Construct este unul dintre principalii furnizori de structuri metalice din zona Galati. In 2008 compania a investit 1,5 milioane euro intr-o noua fabrica in satul Independenta, devenind unul dintre cei mai mari angajatori din aceasta zona rurala.

Asistenta EBRD Advice for Small Businesses

Am pus compania in legatura cu TQ Consultanta si Recrutare, un consultant specializat in audit de mediu si sisteme de protectie a mediului. Consultantul a efectuat un audit de conformitate cu prevederile legale, a elaborat proceduri de protectie a mediului si a instruit angajatii cu privire la implementarea lor. Finantarea nerambursabila oferita de EBRD ASB a fost de 75% din costul net al proiectului de consultanta.

 

Rezultate

La un an de la finalizarea proiectului, Cipsor este in conformitate deplina cu prevederile legale si impactul companiei asupra mediului s-a redus semnificativ. Noile performante de mediu au ajutat compania sa inceapa activitatea de export in Norvegia si Germania si, mai mult, compania a finalizat in 2016 un proiect finantat de Uniunea Europeana.




Studiu de caz Cipsor Construct






Proiect EBRD Advice for Small Businesses: Expertiza internationala pentru afacere romaneasca

In 2013 am ajutat Ciserom, producator de sosete, sa creeze un plan de investitii, sa dezvolte un sistem de bugetare anuala si sa infiinteze un departament de export care a sustinut cresterea vanzarilor internationale cu 136%.

Despre beneficiar

Infiintata in 1927, compania Ciserom a ramas, timp de aproape 90 de ani, un producator premium al sosetelor romanesti de calitate. In 2012 compania s-a reinventant printr-un proces de rebranding si a decis sa obtina expertiza necesara concurarii la nivel international.

Asistenta EBRD Advice for Small Businesses

Am pus compania in legatura cu Heimo P. Obernosterer, expert international cu peste 15 ani de experienta ca manager de top in industria textila. Expertul a ajutat compania sa defineasca o strategie de dezvoltare nationala si internationala, sa infiinteze un departament de export, sa creeze un plan de investitii pentru modernizarea facilitatilor de productie si sa dezvolte un sistem de bugetare anuala. Mai mult, expertul international a pus la dispozitia companiei o baza de date cu 900 de contacte ale unor noi potentiali clienti, agenti si distribuitori.


Rezultate

La un an de la finalizarea proiectului, Ciserom a intrat pe 5 noi piete de export si a crescut vanzarile internationale cu 136%. In plus, compania a investit 600.000 de euro in noi echipamente, urmarind dezvoltarea de produse noi, adaptate cererii si tendintelor internationale.



Pentru mai multe informatii
- Studiu de caz Ciserom






Proiect EBRD Advice for Small Businesses: Constructia unui brand "gladiator"

In 2014 am ajutat Depaco, producator de sisteme pentru acoperisuri, sa consolideze fiecare brand din portofoliu si sa construiasca un nou brand pentru inovatorul Wetterbest Gladiator. In 2015 compania si-a marit numarul clientilor cu 43% si expansiunea geografica a vanzarilor cu 110%.

Despre beneficiar

Infiintata in 1999, compania Depaco a crescut constant, devenind unul dintre liderii pietei de sisteme pentru acoperisuri din Romania, datorita portofoliului de produse Wetterbest. In 2014 compania avea o cifra de afaceri de 19 milioane euro si 30 de linii moderne de productie.

Asistenta EBRD Advice for Small Businesses

Am pus compania in legatura cu Zet Communications & Media, un consultant specializat în marketing si branding, care analizat pozitionarea brandului companiei si produselor individuale, a dezvoltat manuale complete de brand pentru 3 grupe principale de produse, a creat un brand si un set complet de instrumente de branding pentru noul produs Wetterbest Gladiator. Finantarea nerambursabila oferita de EBRD ASB a fost de 50% din costul net al proiectului de consultanta.


Rezultate

La un an de la finalizarea proiectului, activitatile de marketing ale companiei sunt mai bine structurate, iar Wetterbest a obtinut recunoastere nationala. Wetterbest Gladiator a fost lansat oficial in septembrie 2015, iar Depaco vizeaza livrarea a 200.000 m2 de tigle metalice Gladiator in anul urmator.

 

Pentru mai multe informatii - Studiu de caz Depaco






Proiect BERD SBS: Eficienta energetica +25%

In 2013 am ajutat Quantal Prima SRL, producator de bauturi racoritoare, sa identifice modalitati de a reduce costurile prin cresterea eficientei energetice. In 2014 compania a redus costurile energetice cu 25%, economisind 20.000 de euro pe an.

Despre beneficiar

Infiintata in 2005, in Campia Turzii, Quantal Prima a reabilitat o fabrica veche din zona cu o investitie de aprox. 100.000 de euro. In 9 ani compania a ajuns la o cifra de afaceri de 3,8 milioane de euro, 75 de angajati si o capacitate de productie de 43.000 kilolitri/an.

Asistenta BERD SBS

Am pus compania in legatura cu Servelect, un consultant specializat in audit energetic, care a masurat consumul energetic al tuturor instalatiilor industriale, a intocmit un bilant energetic si a livrat un set de recomandari, sub forma unui plan de actiuni. Finantarea nerambursabila oferita de BERD SBS a fost de 75% din costul net al proiectului de consultanta.


Rezultate

Imediat dupa finalizarea proiectului Quantal Prima a eliminat, cu costuri 0, scurgerile de aer comprimat, pe baza recomandarilor consultantului. Pe parcursul unui an compania a implementat o alta recomandare – tranzitia de la voltaj scazut la voltaj mediu – si a investit in jur de 51.000 de euro intr-un transformator propriu. Aceasta investitie a adus companiei economii anuale de 20.000 de euro, reprezentând 25% din costurile energetice.



Pentru mai multe informatii - Studiu de caz Quantal prima






Proiect BERD SBS: De la Excel la sistem informatic personalizat

In 2013 am ajutat M.G. Trading Service SRL sa introduca un sistem informatic pentru management si sa isi mareasca eficienta. In 2014 cifra de afaceri a companiei a crescut cu 68% iar numarul de clienti cu 122%.

Despre beneficiar

M.G. Trading Service SRL a fost infiintata in 1994 ca un mic centru de copiere si imprimare in campusul universitar. Astazi compania are 27 de angajati si ofera clientilor o gama larga de servicii de tiparire, de la imprimare digitala la procesare foto, gravare si personalizare obiecte precum si inchiriere si service echipamente. 


Asistenta BERD SBS

Am pus compania in legatura cu M-Blem Solution, un consultant local care a dezvoltat un sistem electronic personalizat pentru companie.  Acesta a analizat afacerea in detaliu si a configurat structura sistemului astfel incat sa optimizeze fluxurile operationale. Toate informatiile companiei au fost migrate din structuri improvizate in noul sistem, iar angajatii au fost pregatiti pentru utilizarea acestuia. Finantarea nerambursabila oferita de BERD SBS a fost de 50% din costul net al proiectului de consultanta.

Rezultate

Sistemul a fost lansat in decembrie 2013, iar pe parcursul unui an a contribuit la reducerea timpului de raportare cu 70%, dar si la eliminarea erorilor. Acum compania are increderea necesara pentru a cauta finantare externa.


Pentru mai multe informatii - Studiu de caz M.G. Trading Service






Proiect BERD SBS: Investitii in oameni - Managementul performantei

In 2013 am ajutat Ariola Prodcom SRL sa isi consolideze capacitatea de a livra servicii de calitate implementand principiile de buna practica Investors in People. Intr-un singur an productivitatea companiei a crescut cu 10% si profitul cu 400%.

Despre beneficiar

Ariola Prodcom SRL a fost infiintata in 1994 si avea in jur de 15 angajati la inceputul proiectului. Cu o cifra de afaceri de aprox. 0,5 mil. euro in 2013, compania distribuie echipamente bancare si de casierie. Ariola ofera servicii complete clientilor sai si asigura servicii de mentenanta in intreaga tara prin intermediul retelei de 10 parteneri.

Asistenta BERD SBS

Am pus compania in legatura cu Arc Consulting, un consultant local acreditat pentru implementarea metodologiei Investors in People. Consultantul a evaluat politicile de management al resurselor umane si a propus un plan de actiuni pentru implementarea standardului. Finantarea nerambursabila oferita de BERD SBS a fost de 50% din costul net al proiectului de consultanta.

Rezultate

Compania a implementat recomandarile consultantului si, astfel, a primit certificarea "Working with Investors in People" - doar 10 companii din Romania au atins aceasta performanta. Comunicarea si coeziunea echipei au fost imbunatatite, iar performantele companiei, precum si satisfactia clientilor, au crescut semnificativ.

Pentru mai multe informatii - Studiu de caz Ariola Prodcom






Proiect BAS: Operatiuni eficiente - optimizarea proceselor de logistica

In 2013 am ajutat Final Distribution SRL sa defineasca procesele de logistica pentru a creste eficienta operatiunilor si a se orienta catre export. Intr-un singur an, dupa finalizarea proiectului, exporturile companiei au ajuns de la 0 la 165.000 euro, iar cifra de afaceri a crescut cu 11%.

Despre beneficiar

Final Distribution SRL a fost infiintata in 2004 si avea in jur de 39 de angajati la inceputul proiectului. Cu o cifra de afaceri de aprox. 5 mil. euro in 2013, compania produce si distribuie sisteme pentru acoperisuri (invelitori, tigle) si sisteme de drenaj (jgheaburi, burlane), avand inclusiv o marca proprie de produse in portofoliu, sistemele de invelitori Novatik.



Asistenta BAS

Am pus compania in legatura cu un consultant local specializat in logistica, Supply Chain Management Center, care a analizat, restructurat si documentat procesele logistice ale companiei, in vederea implementarii unui sistem informatic de management al depozitului (WMS). Finantarea nerambursabila oferita de BAS a acoperit 60% din costul net al proiectului de consultanta.

Rezultate

Pe baza documentelor si procedurilor standardizate puse la dispozitie de consultant, compania a implementat WMS si, pornind de la succesul acestui sistem, a implementat ulterior un sistem pentru planificarea resurselor intreprinderii (ERP) care a integrat WMS-ul. Astazi compania exporta cu succes in Slovenia si Republica Moldova, iar in septembrie 2013, in cadrul Galei Business Construct, a primit titlul de "Exportatorul anului 2013 in piata materialelor de constructii"



Pentru mai multe informatii - Studiu de caz Final Distribution SRL







Proiect BAS: Economii de energie - de la analiza la masuri

In 2012 am ajutat Safir SRL sa identifice modalitati de reducere a consumului de energie si a costurilor asociate, iar primele solutii implementate au adus deja companiei economii de energie de 7%

Despre beneficiar

Safir SRL a fost infiintata in 1991 si avea in jur de 250 de angajati la inceputul proiectului. Cu o cifra de afaceri de aprox. 27 mil. euro, compania are o capacitate de productie de 4.000 de capete pe ora, propria marca de produse (Deliciosul de Vaslui), ferme de pui, fabrici (fainuri si nutreturi) si magazine proprii in Vaslui. Costul total cu energia reprezinta aprox. 6% din cheltuielile operationale.

Asistenta BAS

Am pus compania in legatura cu un consultant local din domeniul eficientei energetice, Quartz Matrix, in vederea realizarii unui audit energetic, pentru a identifica modalitati de reducere a consumului de energie. Finantarea nerambursabila oferita de BAS a acoperit 75% din costul net al proiectului de consultanta.

Rezultate

Pe baza datelor obtinute in urma auditului energetic, consultantul a propus 4 masuri de crestere a eficientei energetice. In primul an de la finalizarea proiectului, compania a implementat primele 3 masuri, investind aprox. 200.000 euro. Toate aceste masuri au avut ca rezultat economii de 774,2 MWh, reprezentand 7% din consumul de energie si echivalentul a 98.000 euro pe an.




Pentru mai multe informatii - Studiu de caz Safir SRL






Proiect BAS: Dovada ca afacerea este viabila – puterea unui studiu de fezabilitate

Am oferit sprijinul companiei CASE Utilaje Constructii pentru a demonstra fezabilitatea unei noi activitati – iar noua activitate a dus la cresterea cifrei de afaceri a companiei cu 43%.

Despre beneficiar

CASE Utilaje Constructii a fost infiintata in 2006 ca si distribuitor exclusiv autorizat al marcii de echipamente de constructii CASE in Romania. De atunci compania a avut o crestere continua, devenind astazi unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata. Compania ofera clientilor o gama variata de echipamente de constructii si asistenta post-vanzare, si in timp ce produsele marcii CASE detin inca ponderea majoritara in portofoliu, compania distribuie si produse ale altor branduri cunoscute cum ar fi Cesab, Furukawa, Dumec, Officine, Meccaniche, JMBH, Rock Oil si Triman.

Asistenta BAS

Compania a vrut sa-si consolideze pozitia si sa diversifice serviciile de reparare si de intretinere oferite clientilor. Pentru a realiza acest lucru, si-a planificat sa construiasca un centru de servicii pentru echipamente de constructii industriale. Fiind vorba de o investitie semnificativa,  conducerea a vrut sa se asigure ca are ingredientele necesare pentru realizarea succesului. Astfel, compania a apelat la BERD BAS si a contractat o companie locala de consultanta, Bridge Europe Consulting SRL.  Bridge a efectuat un amplu studiu de fezabilitate cu privire la noul centru de servicii, analizand aspectele tehnice, comerciale si financiare ale investitiei.

Rezultate
Concluzia studiului a fost ca investitia este viabila, cu o rentabilitate a investitiei (ROI) de 8,9% si o rentabilitate a capitalului de peste 20%. Studiul de fezabilitate realizat de consultantul local a fost un instrument puternic pentru CASE Utilaje Constructii in negocierea unui imprumut de la o banca comerciala. Compania a primit imprumutul cu care a acoperit 50% din costurile proiectului iar noul centru de servicii a fost inaugurat in iulie 2011.

Investitia a avut loc la momentul potrivit si a oferit un impuls dezvoltarii companiei, ducand la o crestere a cifrei de afaceri de 43%.








Proiect BAS: Strategie de marketing si branding pentru pensiunea "La Bella Vista" din Bucovina

Despre beneficiar
Clas Decent a fost infiintata in anul 2005 in Poiana Negrii, un orasel situat in regiunea Bucovina, regiune faimoasa pentru peisajele deosebite si manastirile ce fac parte din patrimoniul UNESCO. Compania are opt angajati si activeaza ca pensiune de 3 stele “La Bella Vista” cu 10 camere, sauna si sala de conferinte. Un iaz din apropiere este folosit in principal pentru a creste pesti pentru restaurantul pensiunii. Totusi, pensiunea a avut o rata scazuta de ocupare din cauza lipsei unei politici de promovare inclusiv prin pachete de oferte si a unei strategii de comunicare slabe.

Asistenta BAS

Proiectul BAS a avut ca scop principal dezvoltarea unui plan eficace de marketing si identificarea clara a avantajelor competitive ale pozitiei. Dl. Doru Lupeanu, un consultant cu o vasta experienta in domeniu, a intreprins o analiza detaliata a situatiei existente, a revizuit conceptul de branding, a identificat clientii tinta si a pregatit o noua strategie de marketing. Important de precizat, planul de marketing a inclus nu numai pensiunea, dar si promovarea regiunii Bucovina  ca o destinatie turistica atractiva. Consultantul a ajutat si la realizarea de materiale publicitare si a contribuit la motivarea si educatia angajatilor. Asa cum a declarat Dl. Lupeanu: “Proiectul a fost menit sa ofere conducerii companiei instrumentele necesare pentru o dezvoltare durabila”.

Rezultate

Compania a beneficiat de pe urma acestui proiect imediat, rata de ocupare crescand cu aproximativ 30% in urmatorul sezon de iarna dar si de primavara. In plus, proiectul a inclus si analiza si previziunea financiara pentru urmatorii 3 ani, cat si o evaluare realistica a durabilitatii afacerii.








Proiect BAS: evaluarea posibilitatilor de extindere  pe pietele din UE a unei companii locale de software

Despre beneficiar
Business Information Systems (BIS) este o companie romaneasca de software infiintata in 1994, cu o expertiza in sistemul de plati bancare, bazata pe solutiile si tehnologia SWIFT in conformitate cu legile Bancii Europene Centrale si ale Consiliului European de Plati. BIS furnizeaza consultanta, solutii software integrate, adaptate nevoilor specifice ale clientilor in domeniile: bancar, financiar, de securitate si de asigurari. BIS a operat cu succes pe piata interna, dar a vrut sa evalueze posibilitatile de a-si extinde serviciile si in afara Romaniei, in special in Uniunea Europeana.


Asistenta BAS
Compania a abordat BAS in cautarea de consultanta profesionala pentru a intreprinde o analiza obiectiva a portofoliului companiei si pozitionarii pe piata si pentru a realiza un plan de afaceri pentru urmatoarea perioada. Compania de consultanta GEA Strategy & Consulting care a implementat acest proiect a efectuat o analiza detaliata a performantei companiei si a pregatit un plan de afaceri  incluzand evaluarea companiei, analize si previziuni financiare, concentrandu-se pe abordarea competitiva a pietei UE.

 

Rezultate
Recomandarile cheie au constat in consolidarea operatiunilor interne, in paralel cu certificarea solutiilor proprii de software pe pietele din UE. BIS va trebui sa-si dezvolte serviciile pentru a furniza valoare adaugata clientilor din domeniul bancar, atat pe segmentul persoanelor fizice cat si al corporatiilor. O imbunatatire a fost necesara si in inregistrarea dreptului de a utiliza solutia de plati BIS in SaaS - software ca si serviciu.
Ca urmare a implementarii acestui proiect, compania a avut posibilitatea de a participa cu succes la evenimentele de prestigiu din industria vizata, cum ar fi SWIFT Operations Forum Europe, EBA Day si Sibos. Ulterior, licentele pentru solutiile de plata BIS au fost vandute unei institutii de micro-finantare engleze-olandeze si compania a ajuns pe lista de preselectati pentru dezvoltarea sistemului de plati. La evaluare proiectului, conducerea a declarat: “Perceptia noastra este ca BIS a fost intradevar norocoasa sa beneficieze de acest proiect, din moment ce recomandarile au fost o sursa de inspiratie pentru deciziile luate pentru a aborda si a reusi pe noua piata.”







Proiect BAS: implementa un sistem de management integrat al calitatii, mediului, securitatii occupationale si securitatii informatiei, in conformitate cu standardele ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18000 si ISO 27000.

Beneficiar
: ELECTROGRUP Cluj

Unul din proiectele BAS de success din domeniul sistemelor de management este cel finantat pentru firma Electrogrup (www.electrogrup.ro) situata in orasul transilvanean Cluj. Electrogrup este unul din cei mai importanti furnizori nationali de instalatii electrice si de telecomunicatii si a obtinut un grant BAS pentru a-si implementa un sistem de management integrat al calitatii, mediului, securitatii occupationale si securitatii informatiei, in conformitate cu standardele ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18000 si ISO 27000.

Proiectul a implicat nu doar experienta semnificativa a firmei de consultanta, ci si multe ore dedicate de personalul Electrogrup de la toate nivelurile. Firma de consultanta selectionata de companie si de Programul BAS, Pegas Sisteme de Management din Targu Mures, activeaza in domeniu de peste 7 ani si a implementat pana in prezent peste 900 de sisteme de management.

Proiectul s-a desfasurat intr-o serie de etape pe o perioada de sase luni, incepand cu analiza sistemului de management existent si instruirea cu privire la prevederile standardelor, continuand cu elaborarea documentatiei, asistenta in selectarea unui organism de certificare, identificarea si instruirea unui auditor intern si incheind cu un audit intern si asistenta in cadrul auditului de certificare.

Proiect de telecomunicatii al Electrogrup


Se estimeaza ca noile proceduri interne, bine definite si documentate, vor avea un efect pozitiv imediat asupra serviciilor oferite de Electrogrup si vor conduce la un mai bun control al proceselor si o mai buna intelegere a calitatii de catre toti angajatii.

Nu in ultimul rand, proiectul finantat de BAS a oferit conducerii Electrogrup oportunitatea unei experiente directe in definirea si administrarea unui proiect de consultanta, ca si in stabilirea de obiective realiste pentru acesta.

Implementarea sistemului de management integrat in cadrul Electrogrup de catre Pegas Sisteme de Management este doar unul din proiectele de success cofinantate de BAS Romania in primul an de activitate.







Proiect BAS: Redefinirea identitatii unei linii de  produse din gama Elmi Prodfarm

Beneficiar: Elmiplant Bucuresti

Primul proiect de marketing al Programului BAS Romania, incheiat cu succes, a avut ca obiectiv redefinirea identitatii unei linii de produse pentru Elmi Prodfarm, www.elmiplant.ro, unul dintre primii 5 producatori nationali de cosmetice, cu o cota de piata de 8%.

 

Portofoliul de produse al Elmi Prodfarm contine 3 branduri importante de cosmetice: Elmiplant, Blossom si Bioten. Conducerea Elmi Prodfarm a dorit sa imbunatateasca imaginea liniei Bioten, care nu transmitea punctul forte al produselor, si anume ingredientele naturale (miere, spirulina, musetel etc.), ducand la un nivel al vanzarilor sub asteptari.

Proiectul de consultanta dezvoltat pentru indeplinirea acestui obiectiv a inclus o cercetare de piata si o analiza a liniei de produse comparativ cu principalele produse concurente, urmate de sugestii privind noua pozitionare si identitate pentru Bioten.

Noua imagine se bazeaza mai ales pe miere, binecunoscuta pentru proprietatile ei terapeutice, si transmite o imagine mai sofisticata, potrivita publicului tinta al liniei Bioten, constituit din femei tinere si active. Dupa aprobarea noii imagini de catre conducere, firma de consultanta Spotlight a creat logo-ul, elementele vizuale si modelele de ambalaje pentru cele 11 produse ale gamei.

Dupa incheierea cu succes a acestui proiect si relansarea produselor Bioten, conducerea Elmi Prodfarm urmareste sa creasca in 2007 vanzarile acestei linii de produse cu 50% si cifra totala de afaceri cu 20% comparativ cu 2006.

Proiectul finantat pentru Elmi Prodfarm confirma viabilitatea acestui model de finantare accesibil si adaptat nevoilor concrete ale companiilor, incurajand echipa Programului BAS Romania sa promoveze in continuare utilizarea de servicii de consultanta in randul IMM-urilor romanesti si dezvoltarea industriei locale de consultanta.







Proiect BAS: marketing si comunicare pentru "Metropotam.ro"

Beneficiar: Knopad Software, Bucuresti

Programul Business Advisory Services Romania si Knopad Software, compania condusa de Dragos Novac care detine site-ul www.metropotam.ro, au implementat un proiect de consultanta in comunicare realizat de Graffiti BBDO.

Metropotam.ro este un website interactiv despre evenimente, locuri si intamplari din Bucuresti, care ofera continut exclusiv original. La mijlocul anului 2007, la un an de la lansare si fara sa se investeasca in publicitate, Metropotam inregistra deja 100.000 vizite si 300.000 afisari pe luna. Totusi, echipa de management a considerat necesar un efort suplimentar pentru a asigura o crestere durabila a popularitatii site-ului si a atractivitatii acestuia pentru clientii de publicitate online.

In iulie 2007, echipa antreprenoriala a initiat o campanie de pozitionare si comunicare a brandului Metropotam. Firma de consultanta aleasa a fost Graffiti BBDO, prima agentie de publicitate din Romania, afiliata la reteaua BBDO din 1992. Cu o echipa 100% romaneasca, Graffiti BBDO ofera servicii integrate de comunicare, de la strategie la implementare, si a castigat in ultimii cinci ani peste 45 premii nationale si internationale.

Proiectul realizat pentru Knopad Software a inceput cu o analiza a industriei online locale si a pozitionarii brandului Metropotam. S-au stabilit obiectivele legate de brand: grad inalt de notorietate in randul brandurilor online; perceptie de brand premium; asocierea in perceptia utilizatorilor drept "cel mai bun ghid de evenimente al Bucurestiului"; dezvoltarea de extensii de brand incepand cu anul 2008. Echipa de consultanta a realizat o cercetare asupra publicului-tinta si a analizat arhitectura marcii Metropotam, sloganul - "Urbanizeaza-te!" - si stilul comunicarii. In continuare, a fost dezvoltata o strategie de comunicare a brandului si s-a realizat un set de concepte creative neconventionale pentru cluburi, baruri, metrou. Incepand cu noiembrie 2007, au fost amplasate afise Metropotam in 50 locatii si in trenurile de pe linia de metrou IMGB-Pipera. Implementarea strategiei va continua cu bannere online, cu o noua campanie la metrou si activitati asociate unor evenimente care vor avea loc in Bucuresti in acest an.

"Intr-o industrie online in dezvoltare, dar in care - din motive predominant financiare - inca destul de putini antreprenori utilizeaza servicii de consultanta pentru a-si imbunatati sansele de avea o crestere solida, ne bucuram ca am putut oferi sprijin financiar si de know-how pentru dezvoltarea marcii Metropotam" - spune Camelia Dragoi, Directorul National al Programului BAS Romania.

Rezultatele concrete ale proiectului cofinantat de Programul BAS nu au intarziat sa apara: ca urmare a cresterii notorietatii brandului, popularitatea site-ului Metropotam a crescut vizibil, inregistrandu-se in Februarie 2008 peste 200.000 vizite si 500.000 afisari.


Dragos Novac, CEO al Knopad Software, declara "Am stiut inca de la inceputurile Metropotam ca unul din avantajele noastre competitive pe termen lung va fi brandul si am dezvoltat afacerea avand "metropotamul" drept una din valorile de baza. Aceasta campanie este un pas natural in comunicarea neconventionala si care respecta valorile brandului si ale afacerii noastre." Catalina Cernica, Managing Director al Graffiti BBDO, completeaza "Proiectul Metropotam a insemnat pentru Graffiti BBDO oportunitatea unei cunoasteri mai profunde a comunicarii interactive si digitale. Dincolo de o relatia normala client-consultant, am avut mult de invatat de la Metropotam."







Imbunatatirea vanzarilor unui producator local de echipamente

RURIS este o afacere de familie constand in producerea de echipamente de gradini si mici utilaje forestiere: motocultoare, motofreze, motosapatoare, motocositoare, pulverizatoare, atomizoare, echipamente de irigatii, accesorii etc. Din 2006 compania s-a specializat in asamblarea pieselor importate de la furnizori externi, vanzare si service. Toate produsele sunt vandute sub marca Ruris printr-o retea de 60 de  reprezentanti vanzari, 3 distribuitori mari si prin magazinele proprii. Marea varietate a produselor din portofoliu, impreuna cu o retea complexa de distributie au generat disfunctionalitati in procesul de administrare a stocurilor. Astfel, in timp ce pentru anumite produse stocurile erau insuficiente, pentru altele stocurile depaseau cu mult necesarul. In plus, resursele existente ale companiei nu au putut sustine activitatea operationala intensa determinata de o crestere semnificativa a volumului afacerii.

Asistenta BAS
BAS a asistat compania in procesul de selectare a unei firme de consultanta competenta, care sa pregateasca un plan strategic de  dezvoltare, incluzand: dimensionarea corecta a resurselor in vederea asigurarii unei cresteri sustenabile, restructurarea portofoliului de produse si a canalelor de distributie si pozitionarea fata de concurenta. La 6 luni de la contractarea serviciilor de consultanta, compania a introdus déjà un sistem de planificare a vanzarilor si a stocurilor, au fost identificate produsele cele mai profitabile din portofoliu si au fost stabilite proceduri interne de control financiar si bugetar.

Rezultate
Compania  a reusit sa remodeleze structura vanzarilor si sa revizuiasca reteaua de distributie astfel incat sa raspounda cererii pietei in modul cel mai eficient posibil si in acelasi timp profitabil. Echipele de vanzari au fost reorganizate pe baza unor responsabilitati individuale si avandu-se in vedere planul de actiune in ceea ce priveste dezvoltarea retelei de distributie. La un an de la finalizare, compania a raportat o crestere a vanzarilor de 800.000 euro si 8 noi angajati. Conducerea companiei a mentinut legatura cu firma de consultanta care a oferit asistenta in procesele periodice de evaluare a performantei.







Alte proiecte BAS

Plan de dezvoltare si instruire pentru imbunatatirea abilitatilor de vanzare si negociere ale echipei de vanzari.

Beneficiar: o companie romaneasca din domeniul procesarii carnii


 

Pregatirea documentatiei tehnice pentru modernizarea unei stane si a documentatiei de certificare a produselor traditionale din lapte

 

Studiu de piata pentru un producator local de tamplarie, ferestre si usi







Video